onsdag 23 maj 2018

Handbok för superhjältar. Ensam

Handbok för superhjältar. Ensam är lika spännande som de övriga två böckerna i serien. Min 9-åring satt klistrad vid den från första sidan till sista. Hon säger själv att så fort en ny bok kommer så måste hon bara läsa den. Nu längtar hon redan efter nästa. Ännu mer än efter de tidigare böckerna, eftersom denna slutar mitt i allt. 

Jag tror faktiskt att jag är minst lika förtjust i Handbok för superhjältar. Ensam som min dotter. Jag älskar illustrationerna. De är tilltalande och spännande i formatet eftersom de  blandar utdrag ur boken Handbok för superhjältar med den vanliga texten. Den vanliga texten är insatt i rutor på sidorna. Alla ansiktsuttryck är så levande tecknade. Jag fastnar ibland med blicken på just ansikterna på grund av detta.


Dessutom är det ett engagerande ämne. Det handlar om mobbning och denna gång är det Max som är utsatt. Det handlar också om hur ensam Lisa fortfarande känner sig, fast hon är en superhjälte. Ovanpå det så har vi en spännande historia. Skurken Wolfgang, eller Chefen som han kallas, är trött på Röda Masken (Lisa) och bestämmer sig för att stoppa henne. 

Betyg: av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Handbok för superhjältar. Ensam
Författare: Elias & Agnes Våhlund
Serie: Hsndbok för superhjältar #3
Antal sidor: 96
Förlag: Rabén & Sjögren 
Utgivningsår: 2018
ISBN: 
9789129705089
Finns t ex hos: AdlibrisBokus
cdon

Inga kommentarer: