måndag 14 augusti 2017

Störst av allt

Störst av allt är så bra att jag när jag först började läsa den, på läsplatta, fortsatte jag inte att läsa för jag ville läsa den som fysisk bok. Även om det var svårt att lägga undan boken! Jag ville verkligen, verkligen få uppskatta boken i det medium där jag allra bäst uppfattar boken.

Så kom äntligen det tillfället då jag hade tid att läsa hela boken utan avbrott. Och först var jag lite nervös. Tänk om den inte var så bra som jag uppfattat den (av det lilla jag hunnit läsa)?

Men det hade jag inte behövt oroa mig över. Den är magisk bra. Malin lyckas porträttera en komplex huvudperson, en verklig människa. Hon lyckas hålla en i spänningens trans tills sista sidan är läst. Allt känns möjligt och verkligt och så tragiskt.


Maja är anklagad för anstiftan till mord, medhjälp till mord o j skyldig till mord. På sin bästa kompis, sin pojkvän och hennes pojkväns pappa. Ett klassrums-tragedi. Men vad var det som hände? Egentligen?

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Störst av allt
Författare: Malin Persson Giolito
Antal sidor: 367
Förlag: Wahlström&Widstand
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789146232414
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, Cdon

Inga kommentarer: