tisdag 15 augusti 2017

De här har jag läst av de nominerade till Årets bok 2017

Jag har försökt läsa alla böcker som är nominerade till Årets bok 2017. Jag har nästan hunnit med alla. Bara en får jag passa på trots att jag så gärna ville läs den. Tiden räckte inte till.

Den 20 augusti är den sista dagen att rösta. Du röstar här. Årets bok är ett pris som går till den som svenska folket röstat fram som årets bästa bok. Så in och rösta!

Här är listan på de nominerade.

Störst av allt av Malin Persson Giolito (Wahlström & Widstrand)

Björnstad av Fredrik Backman (Piratförlaget)

Sanning och skvaller av Curtis Sittenfeld (Wahlström & Widstrand)

Ett litet liv av Hanya Yanagihara (Albert Bonniers Förlag)

Törst av Jo Nesbo (Albert Bonniers Förlag)

Vargarnas tid av Elisabeth Nemert (Forum)

Andras vänner av Liane Moriarty (Albert Bonniers Förlag)

Flickorna av Emma Cline (Natur&Kultur)

Lykttändaren av Pontus Ljunghill (Wahlström & Widstrand)

Hennes nya namn av Elena Ferrante (Norstedts)

Inga kommentarer: