torsdag 28 november 2013

Drama av Sylvia Day

När jag kom på att jag inte hade läst Synd, utan den låg oläst i min bokhög blev jag så glad. För jag var så sugen på en sån här typ av bok. När jag började läsa blev jag inte heller besviken. Det var PRECIS en sådan bok som jag behövde läsa. Kärlek, sex och spänning i en skön blandning. En sån där läsning som passar en trist, mörk novemberdag då humöret är nere.

Synd handlar om Lady Elizabeth och Lord Marcus, som möts flera år efter att Elizabeth övergett Marcus och gift sig med en annan. Nu är hon en nybliven änka och har i sin ägo en dagbok som gör att hon är i fara. Marcus har aldrig glömt Elizabeth och vill ha henne. Han är en agent och ser till att han är den som ska få skydda Elizabeth. Han är fast besluten att förföra henne. Elizabeth dras till Marcus, men är rädd att han ska såra henne. Boken utspelar sig på 1700-talet.

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Drama 
Författare: Sylvia Day
Antal sidor: 297
Utgivningsår: 2013
Förlag: Bookmark förlag
ISBN: 9789175470146
Finns t ex hos: AdlibrisBokiaBokusCdon

Inga kommentarer: