söndag 27 januari 2013

Då tänker jag på Sigrid av Elin Olofsson

Då tänker jag på Sigrid är en vemodig bok. Den är fint skrivet, även om jag tyckte att de delar där det berättas om Hanna tilltalar mig mer än de som riktar sig till Sigrid. Det här är en söndagsbok. Ni vet en sån där bok som passar perfekt att ligga och läsa i sängen en stillsam söndag.

Då tänker jag på Sigrid handlar om Hanna som åker till Gärningsberg, en liten by i Jämtland. Hon åker dit för att glömma sin kärlekshistoria med sin kollega. Men hon åker även dit för att hitta sig själv igen och börja måla igen.

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Då tänker jag på Sigrid
Författare: Elin Olofsson
Antal sidor: 254
Förlag: Wahlström & Widstrand
Utgivningsår: 2013
ISBN: 9789146223054
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

Inga kommentarer: