onsdag 23 januari 2013

Blodsmagi av Tessa Gratton

Jag gillar. Det gör jag verkligen! Mitt tonåriga jag hade också älskat den här boken. Jag menar... det handlar ju om magi OCH kärlek. Dessutom härlig tonårskärlek. Blodsmagi är en riktigt spännande bok ur flera synvinklar. Ytterligare ett plus får den på grund av bokryggen. Jag älskade känslan av den sammetsklädda ryggen mot mina fingertoppar när jag läste. Sedan framsidan... Visst är den läcker???
 
Blodsmagi handlar om Silla, vars föräldrar dött. Alla tror att hennes pappa dödat hennes mamma och sedan tagit livet av sig. Rättare sagt alla utom Silla tror det. En dag får Silla ett paket med en bok som tillhört hennes pappa. I den boken finns trollformler uppskrivna. Silla prövar en vid sina föräldrars grav och upptäcker till sin förvåning att den fungerar. Hon förvandlar ett visset löv till ett grönt och friskt löv. Nick, som är nyinflyttad, råkar se henne göra det. Han fascineras av henne, men påminns också om något som han försökt att glömma.
 
Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Blodsmagi
Orginaltitel: Blood magic
Författare: Tessa Gratton
Antal sidor: 383
Förlag: B|Wahlströms
Utgivningsår: 2013
ISBN: 9789132159404
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

Inga kommentarer: