fredag 31 augusti 2012

Mina fräknar av Sofia Hallberg

Jag försökte berätta för en kille som jag träffade på ett event om Mina fräknar. Jag insåg att det lät ju inte klokt det jag berättade och att det är en svår bok att sammanfatta. MEN! Det är en riktigt bra bok. Jag gillar hur den liksom är lite oväntad och man inte riktigt vet vad som komma ska. Eftersom jag gillade den så mycket så därför ska jag försöka mig på igen att berätta om den.
 
Mina fräknar handlar om Karion som är 40 år och som iakttar livet runt omkring sig. Karin är osäker och kan fastna i saker och ting. Hon är anställd på Manpower och livet med hennes sambo är inte riktigt bra. En dag upptäcker hon att hennes fräknar bildar bokstäver. Hon fotograferar dessa och försöker hitta en mening med bokstäverna.
 
Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Mina fräknar
Författare: Sofia Hallberg
Antal sidor: 365
Förlag: Damm förlag
ISBN: 9789173518987
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

2 kommentarer:

Boklusen sa...

Tänk så olika man kan tycka...

Ylva sa...

En del böcker är ju verkligen omöjliga att beskriva! Den där låter intressant.