måndag 7 maj 2012

Mitt klimatkatastrofala liv: Carbon diaries 2015 av Saci Lloyd

Mitt klimatkatastrofala liv fick mig verkligen att tänka till på hur jag och vår familj använder el och vår påverkan på miljön. Hur skulle vi klara av ransonering på koldioxidutsläpp? Hur skulle vi klara av ransonering på el och vatten? Det är en tankeväckande bok helt klart, samtidigt som den är spännande. Hur ska det gå för bokens Laura Brown och hennes familj, som helt spårar ur? Hur ska det gå för Laura med hennes förälskelse?

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Mitt klimatkatastrofala liv: Carbon diaries 2015
Författare:
Saci Lloyd
Orginaltitel: Carbon diaries 2015
Antal sidor: 333
Förlag:
Bonnier Carlsen
ISBN: 9789163869600
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, FritzStåhl

2 kommentarer:

blogg_bohemen sa...

Oj, vad många bra boktips jag får på din blogg just nu! Kul!

Boktokig Eva Boström sa...

Vad roligt att du tycker det! Vad glad jag blir!!!