fredag 14 januari 2011

Människor det varit synd om av Kalle Lind

I vår bokcirkel var vi eniga om att denna bok gillade vi inte. Jag hade jättesvårt för boken och kände det som om författaren sa: Nu ska du få höra hur puckad/kass den här personen här. Jag blev bara ledsen av att läsa den. Men det hänger nog ihop med att jag har väldigt, väldigt svårt för skadeglädje. Jag är alldeles för snäll. Och då tycker man inte om en sådan här bok som ÄR skadjeglädje. Det finns säkert de som tycker att boken är bra, men för mig... nääää... jag läser hellre en annan bok.

Betyg: 2 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Människor det varit synd om
Författare: Kalle Lind
Antal sidor: 255
Förlag: Roos & Tegnér
ISBN: 9789186047047

4 kommentarer:

Hannelen kirja-paratiisi sa...

skadeglädje är inte min grej heller

Lisa sa...

Nej men usch! Det låter som en riktigt ful bok :(

Evalinn sa...

Det låter inte som en bok för mig heller!

Ylva sa...

Jag och min bror tycker att den är jätterolig! Jag vill läsa uppföljaren Människor som gått till överdrift. Fast det verkar inte vara bra cirkelböcker.