torsdag 30 juli 2009

En flicka som kallas Alice av Kristin Hannah

En dag dyker plötsligt en flicka i den lilla staden Rain Valley. Hon kommer från skogen och verkar ha levt där ett bra tag. Hon är undernärd och pratar inte, i famnen har hon en vargunge. Polischefen ringer sin syster Julia, som är psykolog, och ber henne hjälpa flickan. Eftersom Julias karriär är helt förstörd åker hon till staden trots att systern inte berättar något om flickan.

Den här boken blev jag riktigt, riktigt förtjust i! Höll nästan på att bryta mitt löfte till mig själv om att lägga mig tidigt pga av den. Det var så svårt att släppa boken!!!

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: En flicka som kallas Alice
Författare: Kristin Hannah
Antal sidor: 407
Förlag: Albert Bonnier förlag /Bonnier Pocket
ISBN: 978-91-0-011870-9

1 kommentar:

Rondine sa...

Hej!
Vill du vara med i min tävling?