söndag 27 augusti 2017

Fyr 137 av Ingelin Angerborn

När jag läser Fyr 137 tänker jag att precis det här jag skulle älskat när jag var i mellanåldern (dvs 9-12 år). Jag skulle ha fikat det att det samtidigt som det är kusligt finns det också förälskelse med i bilden, samt kompisrelationer. Det blir spännande på så många sätt. Jag skulle förmodligen slukat alla tre böckerna och längtat otåligt efter mer.

I Fyr 137 är Elvira på campingsemester med sina vänner Meja och Bea. På vägen dit ser Elvira registreringsskylten FYR 137. Den visar sig ha koppling till det hon kommer att vara med om på campingplatsen, där en fyr finns och en mystisk dagbok dyker upp.


Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Fyr 137
Författare: Ingelin Angerborn
Serie: Mebeltriologon #3
Antal sidor: 230
Förlag: rabén&sjögren
Utgivningsår: 2017
ISBN: 9789129703481
Finns t ex hos: Adlibris, Bokus, cdon

Inga kommentarer: