söndag 19 februari 2012

Tabula Rasa Hotels av Jonas Joelsson

Tabula Rasa Hotels handlar om David Skoglund, som arbetar på en reklambyrå. Vartannat kapitel handlar om före något har hänt och vartannat kapitel handlar om efter något har hänt.

Det är spännande att läsa om före och efter. Man läser vidare och vidare för att få veta vad som hänt David. David, som jag för mitt liv inte kan tycka om. Tycka synd om kan jag ibland men inte tycka om. Men det är nog inte meningen att man ska tycka om honom. Han gör saker som snällt sagt inte är så trevliga. Men man behöver ju inte alltid tycka om huvudpersonen för att det ska vara en bra bok.

Det jag gillar är också att man får en inblick i reklamvärlden genom att läsa boken. Så älskade jag mysteriet med Tabula Rasa hotels!!!

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Tabula Rasa Hotels
Författare: Jonas Joelson
Antal sidor: 319
Förlag: Bokförlaget Forum
ISBN: 9789137137018
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus

Inga kommentarer: