torsdag 2 februari 2012

Dagens fundering: Just nu är jag... Var är du?

Jag har ju tidigare funderat kring det där med att resa till andra länder och världar när man läser böcker. Det fascinerar mig verkligen. Tänk att få besöka platser som man aldrig varit till. Vilket äventyr det är att läsa!!! Jag konstaterar dock att än så länge så har läsningen i januari mest fått mig att besöka platser i Sverige. Jag har t ex besökt Uddevalla som jag aldrig varit i annat än nu i bokens värld. Det har dock varit något enstaka besök utanför Sverige till USA, Norge, Afrika, Spanien och Tyskland. Jag hoppas att det blir många resor till olika platser i år! Just nu är jag i Sverige.

Vad har ni besökt för platser hittills i år?

6 kommentarer:

Boktagen sa...

Jag har spenderat ganska lång tid i Tyskland och Sverige. Just nu är jag dock i Usa.

Hanneles bokparadis sa...

resa i läsfåtöljen är jättemysigt,
jag trivs bra i England ;)

Karin sa...

Jag har rest på riktigt; kom just hem från härliga Mexico! Men där (eller snarare på flyget) läste jag Smaken (utspelade sig i Frankrike), lyssnade till Flickan med snö i håret (Värmland och Östeuropa) och började läsa Snow Drops (Ryssland). Så jag känner mig väldigt berest :-)

Boklusen sa...

Hagfors, USA och Göteborg!!

Syster Värst sa...

Hittills i år mest England och Sverige, men också Rwanda och nu senast Paris (vilket också var en tidsresa till 1800-talet). I morse blev det en kort tripp till USA.
Intressant fråga! :-)

Boktokig Eva Boström sa...

Härligt att höra vart ni rest! Tänk vilka platser vi får besöka!!!