fredag 30 december 2011

Nigellas kök: Recept från hemmets hjärta av Nigella Lawson

Vem kan undgå att älska den här boken? Inte jag i alla fall!!! Jag tycker om de inledande kommentarerna till recepten som gör boken så mycket mer personlig. Jag gillar hur recepten är uppbyggda. Det är lätt att hänga med i hur man ska göra och vad som behövs. Jag njuter av de foton som finns i boken. Det är så otroligt viktigt för att jag ska bli sugen på att laga mat!!! Så gillar jag recepten i sig. Det finns mycket gott, som jag både kan tänka mig att laga, som jag klarar av att laga och som det finns möjlighet att laga. Dessutom finns det där lilla extra med hur man kan förbereda i förväg om man ska bjuda på det och även frystips. Hur bra är inte det! Det önskar jag alla receptböcker hade. Allt detta betyder att Nigellas kök: Recept från hemmets hjärta är en bok att älska och vårda! Jag kommer att läsa den och laga mat/baka ur den många, många gånger!!!

Betyg: -5 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Nigellas kök: recept från hemmets hjärta
Författare: Nigella Lawson
Orginaltitel: Kitchen: Recipes from the Heart of the Home
Antal sidor: 288
Förlag: Modernista
ISBN: 9789186629090
Finns t ex hos: Adlibris, Bokia, Bokus, Fritz & Ståhl

3 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Kul med sådan inspiration.

Boktokig Eva Boström sa...

Ja, det är det verkligen! Tycker så mycket om hennes bok!

Cattis sa...

Jag blev bara så besviken att de gjort 2 st böcker av hennes bok och att jag inte hittar uppgifter om när nästa kommer ut.