måndag 19 december 2011

Lucka 19: Jul vid Willow Lake

Det är något med julen som gör att jag blir så sugen på lättsamma och romantiska böcker. De ska gärna handla om jul också. Därför köpte jag Jul vid Willow Lake när jag var på Pressbyrån. Den gav mig precis det jag var ute efter. En kärlekshistoria i juletid. Jag läser aldrig numera Harlequin-böcker, förutom vid juletid. Men det är väl som de säger. Det finns en bok för varje tillfälle! ;)

Den här boken gladde även boknörden i mig, för huvudpersonen är en bibliotekarie, Maureen. Hon brukar slå upp böcker för att hitta en mening som ger henne vägledning (för skojs skull). Maureen ska ordna stadens årliga julspel tillsammans med den snygge Eddie Haven. Eddie har dömts till att vara med och ordna det årliga julspelet, efter att han en gång kört rattfull på julafton. Maureen är egentligen inte hans typ av kvinna och Maureen tror sig inte ha en chans hos någon som Eddie. Ni förstår själva vart det leder. Precis en sådan bok som är mysigt att läsa i soffan i brasans sken när det närmar sig jul!

5 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

julläsning är mysigt :)

Ylva sa...

Om en bibliotekarie, det låter kul! Vi har köpt in en fin bok som heter Julens bästa berättelser som jag tänkte låna men så kom det en elev som ville ha den.

Boklusen sa...

Så du rekommenderar den? Jag stod och läste på den i en affär, men trodde att det kunde bli för förutsägbart... Kanske ska köpa den ändå då??

Boktokig Eva Boström sa...

Boklusen: Om den är görutsägbar? Givetvis! Men det gör inget så här i juletid tycker jag!

Boktokig Eva Boström sa...

Hannele: DEt är det verkligen!

Ylva: Typiskt att eleven hann före!