torsdag 22 december 2011

Fallet med den gåtfulla damen av Susanne MacFie

Jag önskar den här serien fanns när jag var barn. Jag hade älskat Fallet med den gåtfulla damen (och resten av böckerna om Hemliga klubben)! Att få själv klura ut vem som kan vara boven, men hjälp av de ledtrådar som man får när man läser och genom bilder - hur spännande är inte det? Jag hade definitivt startat en egen hemlig klubb inspirerad av boken. Det gillar jag med böcker och denna bok. När de inspirerar inte bara till vidare läsning utan till något bra vid sidan av läsningen! Jag är säker på att det finns fler Hemliga klubbar tack vare denna bok (eller någon av de andra i serien)! Definitivt ett julklappstips!!!

I Fallet med den gåtfulla damen får Moa och Måns ett nytt mysterium att lösa. Det är någon som skär sönder tavlor. Vem kan det vara? Moa och Måns har en hemlig klubb och ett hemligt skriftspråk. De löser fall i hemlighet. Fallet med den gåtfulla damen är den sjätte delen i serien Hemliga klubben.

Passar i åldern 6-9 år. Det är rätt stor text och korta kapitel. Det finns många bilder i boken.
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Fallet med den gåtfulla damen
Författare: Susanne MacFie
Serie: Del 6 i serien Hemliga klubben
Antal sidor: 107
Förlag: Memo
ISBN: 9789197870474
Finns t ex hos: BokiaBokusAdlibris, Fritz & Ståhl

1 kommentar: