söndag 6 november 2011

Vi dricker te och lär oss e: Livstyckets kvinnor gör en läsebok

Men hur underbart är inte det här. En läsebok för vuxna som håller på att lära sig läsa. För varje bokstav finns en bild på hur ljudet ser ut när man säger det. En ansiktisbild. Så finns det en text till bokstaven och ord som har bokstaven i sig,, i början mitten eller först. dessutom finns en lärarhandledning.

Det är 16 stycken kvinnor på Livstycket i tensta som man får följa i boken och texterna handlar om dessa kvinnor

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vi dricker te och lär oss e: Livstyckets kvinnor gör en läsebok
Författare:
Antal sidor: 200
Förlag: LL-förlaget
ISBN: 9789170533655

8 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en award hos mig!

Sara Pepparkaka sa...

Du har en award hos mig!

Gittan sa...

Såg om den på tv - läraren var helt lyrisk och kvinnorna lyckliga...tänk att få jobba med detta...att lära vuxna läsa

Camilla Batal sa...

Roligt att du uppmärksammar många lättlästa böcker - dessutom sådana som kan läsas av betydligt fler än personer med lässvårigheter.

Camilla Batal sa...

Ja det skulle nog behövas fler som kunde det... med tanke på att flera av dessa kvinnor varit i Sverige i många år utan att lära sig läsa..

Tessan sa...

Men åh va roligt, den måste jag läsa. Jag jobbade under några år inom socialtjänsten i Tensta och Livstycket är verkligen en räddning för många kvinnor.

Boktokig Eva Boström sa...

sara Pepparkaka: Tack snälla!

Gittan: Ja, det skulle vara roligt!

Camilla batal: Vad roligt att du tycker det!

Boktokig Eva Boström sa...

Tessan: DEt kan jag tänka mig!!!