måndag 21 november 2011

Mirakel av Renate Nedregård

Boken passar ju så bra så här i idol-tider. För boken handlar om  Rakel, som man dels får följa i nutid som sångerska och dels får följa henne från det hon var med i en gospelkör och sedan när hon får vara med i idol och framåt i tiden. 

Ni som följt mig ett tag vet att jag ibland brukar känna mig inspirerad av böcker när det gäller den konstnärliga biten. Jag kan bli så sugen på att göra hattar, måla tavlor och nu har turen kommit till att sjunga. Jag vill också sjunga i kör. Jag vill också förlora mig själv i musiken. Mirakel gör mig så sugen på att sjunga. För i den finns väldigt fina beskrivningar om hur det är att sjunga för Rakel. Det är en sak som jag verkligen gillar med boken. Det andra är just att följa hennes livsöde, som är beskrivet på ett väldigt enkelt sätt.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Mirakel
Författare: Renate Nedregård
Antal sidor: 192
Förlag: Gilla böcker
ISBN: 978-91-86634-16-2

2 kommentarer:

Ylva sa...

Jag gillade boken och är ledsen att jag är omusikalisk och inte vågar vara med i en gospelkör där jag har flera kompisar.

Boktokig Eva Boström sa...

Ylva: Det hade jag också velat!!!