måndag 28 november 2011

George och den stora stjärnsmällen av Lucy & Stephen Hawking

Den här serien med böcker om rymden gör mig mer och mer fascinerad. George och den stora stjärnsmällen är helt underbar. Det finns massor av fakta kring rymden, som vidgar mina vyer, men samtidigt så är det ett spännande äventyr. För att inte tala om alla fantastiska fotografier på rymden. Jag kan inte annat än att älska den här boken. Jag kan riktigt se den där pojken och flickan som fullkomligt slukar boken och som sedan utmanar mammans och pappans tankeförmåga genom att på ett helt självklart sätt berätta allt han/hon lärt sig om rymden.

I den här boken kämpar George och Annie mot en grupp människor som de kallar TOARING. Dessa människor vill förstöra Erics vetenskapliga arbete. TOARING placerar ut en bomb och George måste ut i rymden för att några svar som kan hjälpa honom och Annie.

-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: George och den stora stjärnsmällen
Författare: Lucy & Stephen Hawking
Serie: Del 3
Antal sidor: 300
Förlag: B|Wahlströms
ISBN: 9789132159992

2 kommentarer:

Vicky sa...

Låter kul - denna serien ska jag kolla in för barnen! Tack för tipset.

Boktokig Eva Boström sa...

Gör det! :)