fredag 4 november 2011

En liten smula underbar av Dawn French

En liten smula underbar? Nej, skulle nog säga att den är mycket mer än så. Den är en härlig bok om tre personer i samma familj. Dotter, son och mamma och hur svårt det är att vara vilsen. En liten smula underbar är rolig, mysig, småsorglig och har en allvarlig underton. Den känns väldigt brittisk i sin ton och jag tycker om hur man får läsa om hur alla tre i familjen ser på det som händer i den.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: En liten smula underbar
Författare: Dawn French
Antal sidor: 389 sidor
Förlag: Printz Publishing
ISBN: 9789197906746

7 kommentarer:

Lena sa...

SV: Jag med bokomslagen är oftast finare och mer spännande innan de gör om dem!

Bokälskarinnan sa...

Tack för du har varit inne och svarat och nu ligger det en ny dagens fråga uppe:)

klok som en bok sa...

Vilken söt bok:-) Både titel och omslag gör att man blir sugen på att läsa den, och så verkar den ju underbar också:-)

Anna sa...

Den är mysig - vi bokcirklade om den och man kan säga att de allar flesta tycket att den var helt klart läsvärd.

Hanneles bokparadis sa...

den vill jag läsa

Boktokig Eva Boström sa...

Lena: Tänk om de kunde förstå det!

Bokälskarinnan: Ok

klok som en bok: Visst blir man!

Anna: Var den bra som bokcirkelbok?

Hannele: Gör det!

Gittan sa...

Nu är det tredje gången jag läser gott om denna bok så nu skriver jag upp den på läslistan :-)