fredag 21 oktober 2011

Viva la Pasta! av Bo Hagström

Det är inga krångliga recept i den här boken. Det uppskattar jag som småbarnsmamma. Att det är sååå goda recept, men ändå enkla att laga till.

Det var intressant att läsa både om pastans historia och pastatillverkningens historia. Så uppskattar jag det bildlexikon över olika pastasorter som finns i boken. Jag lärt mig en hel del sorter tack vare att min svärfar Ulf varit försäljare av Barilla-pasta, men nu kan jag lära mig många fler! Och sås-guiden... helt oumbärlig! Jag har aldrig tänkt på att pastans format och utseende avgör vilken sorts sås man väljer.

Tack Bo Hagström för din fina receptbok. Jag älskar pasta och pastasåser - så jag håller med dig! Viva la Pasta! Och Viva il libro di pasta! Den här boken kommer att bli väl använd!

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Viva la Pasta!
Författare: Bo Hagström
Antal sidor: 192 sidor
Förlag: ICA Bokförlag
ISBN: 9789153436560

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gillar du att äta din pasta? Låter spännande med recept från barilla, du kan inte dela med dig av någon favorit?

franziengland sa...

Låter bra! Tyckte vi åt så mycket pasta under flera år att jag nästan tröttnat på det. Barnen är ju förstås fortfarande pastaälskare. Kanske kan denna bok väcka pastalusten igen...
Är det inte så att man väljer pasta efter sås och inte tvärtom :) ?

Boktokig Eva Boström sa...

pahittadenojen: Jag har inga recpet från barilla utan vi fick själva pastan från svärfar. Eller tänkte du på recept ur boken?

franziengland: Man kan nog göra vilket som. men om man har en speciell pastasort hemma så får man välja sås efter den. ;)