lördag 29 oktober 2011

Tacksamhetens bortglömda konst av Alexander McCall Smith

Jag vet inte vad det var den här gången. Jag brukar ju tycka att det är så härligt att läsa om Isabel Dalhousie och hur hon filosoferar, men den här gången så var det bara okej. Kanske jag egentligen inte var på humör att läsa den här boken. Kanske var den inte lika bra som de andra. Jag vet inte. Den är inte alls dålig, det är bara att den gör inte det där speciella för mig.

Tacksamhetens bortglömda konst handlar om att en bekant till Isabel Dalhousie har bett henne om hjälp. Det är ett känsligt ärende. Så oroar sig Isabel för sin brorsdotter också.

Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Tacksamhetens bortglömda konst
Författare: Alexander McCall Smith
Orginaltitel: The Lost Art of Gratitude
Översättare: Ingrid Ingemark
Antal sidor: 256
Förlag: Damm förlag
ISBN: 9789173517492

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

Han är ju rolig, sett mest filmer..

Boktokig Eva Boström sa...

Hannele: Det är han