tisdag 18 oktober 2011

Mörk jord av Belinda Bauer

När jag tar upp en bok och börjar läsa och jag fastnar - det är en sådan underbar känsla. Med denna bok kom den. Jag ville bara läsa mer och mer. Mörk jord hade mig i sitt grepp.

Mörk jord handlar om en pojke, Steven. Steven bor med sin mamma, mormor och lillebror. För länge sedan försvann mammans bror. Det var en seriemördare som tog honom, men man har aldrig hittat morbroderns grav. Steven bestämmer sig för att skriva till mördaren och försöka få veta var han grävt ner morbrodern. Steven har själv försökt gräva och hitta morbrodern ute på heden där seriemördaren begravt sina andra offer.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Mörk jord
Författare: Belinda Bauer
Antal sidor: 270 sidor
Förlag: Modernista
ISBN: 9789186629519

6 kommentarer:

violen sa...

Låter intressant! jag fick den som rec.ex av förlaget men har inte hunnit sätta ögonen i den än!

Boktokig Eva Boström sa...

violen: Då har du bra läsning framför dig!

Annika sa...

Jag har också läst och älskat den och jag kan inte annat än att bli imponerad över en sådan stark debut.

P.s: killen som mördaren tog hette Billy och det är Steven som gräver :-)

Boktokig Eva Boström sa...

Annika: Javisst blir man imponerad!

Men hur trött måste jag inte ha varit som skrev så fel! Nu är det ändrat i alal fall!

Boktokig Eva Boström sa...

Annika: Javisst blir man imponerad!

Men hur trött måste jag inte ha varit som skrev så fel! Nu är det ändrat i alal fall!

violen sa...

Nu läser jag den! Och den är verkligen bra, jag vill verkligen bara fortsätta läsa hela tiden.
Ser att den först inte skrevs som en deckare, kanske därför den känns så bearbetad!