tisdag 30 augusti 2011

Violinisten av Mats Ahlstedt

Det här är andra delen i serien om kriminalinspektör Fatima Wallinder och kriminalkommisarie Sören Högström.

Beatrice Larsdotter kommer tillbaka till sitt hus efter en utlandsturné. Hon är en berömd violinist. Dagen efter hon kommit hem så kommer hon hem till sitt hus och hittar en odiskad kaffekopp. Hon är övertygad att hon inte lämnat den där. Men vem har gjort det och hur kom denna person in?
Samtidigt försvinner en liten flicka och hittas sedan mördad.

När jag läste Violinisten (som är den tredje boken av författaren som jag läst), så konstaterade jag att Mats Ahlstedts böcker passar mig. Som den här. Den är spännande - så man vill bara fortsätta läsa. Den är lättläst -så läsandet flyter på och innan man vet ordet av har man läst hela boken! Jag tycker om de korta kapitlen och jag tycker om att läsa om personerna i boken!

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Violinisten
Författare: Mats Ahlstedt
Serie: del 2 i serien om kriminalinspektör Fatima Wallinder och kriminalkommisarie Sören Högström.
Antal sidor: 262
Förlag: Kabusa böcker
ISBN: 978-91-7355-188-5

2 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

kul att du läser göteborgaren, jag får kolla på biblioteket

Boktokig Eva Boström sa...

hannele: Du får göra det!