onsdag 10 augusti 2011

Huset vid havet slut av Elly Griffiths

Så har jag kommit till tredje delen i serien om arkelogen Ruth Galloway. Det som gör böckerna och den här boken är just att det handlar om Ruth. Jag gillar att läsa om hennes liv och så är hon en mysig person. Men jag gillar även att läsa om personerna runt om. De känns verkliga. Dessutom så gillar jag det arkeologiska i boken!

Och visst är Huset vid havet slut en vacker titel på en bok?

Boken handlar om hur man hittar skelettdelar begravda i sanden vid kusten i Broughton Seas End. Rättsarkeolog Ruth Galloway kallas dit. Hon har precis börjat jobba efter sin mammaledighet. Det visar sig att skeletten är från tiden för andra världskriget och att de är män. De har inte dött naturligt. Harry Nelson och Ruth försöker lista ut vilka männen var och varför de dödats. Det verkar också vara någon som inte vill att hemligheten ska komma avslöjas för fler personer dör.

 Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Huset vid havet slut
Författare: Elly Griffiths
Serie: Del 3 i serien om arkelogen Ruth Galloway
Antal sidor: 303
Förlag: Minotaur
ISBN: 978-91-85419-59-3

7 kommentarer:

violen sa...

Läser just del 1 av Griffith och blev genast förtjust, jag hoppas det håller i sig!
Har ju tänkt läsa färre seriedeckare och har skippat två än så länge. Men så kommer det nya! dvs nu Griffith men även Jo Nesbö vars Fladdermusmannen verkar riktigt bra........håhåjaja, så många böcker så lite tid.......

Desirée sa...

Ser framemot att läsa den, har läst de andra två.

Boktokig Eva Boström sa...

Violen: Visst är det så att det finns alldeles för mycket böcker som man vill läsa! Vad kul att du också tycker om Griffith!

My Myself and I: Visst är de bra!!!

Simon sa...

Rolig läsning här! Läs gärna min blogg där jag håller på att skriva en bok, prologen har kommit upp!

Västmanländskan sa...

Just ja, det är ju en författare som jag vill läsa mer av. Har bara läst en av hennes.

Boktokig Eva Boström sa...

Simon: Tack! Det ska jag!

Västmanländskan: Du får göra det! :)

Boktokig Eva Boström sa...

Simon: Tack! Det ska jag!

Västmanländskan: Du får göra det! :)