lördag 9 juli 2011

Janusstenen av Elly Griffiths

Det här är andra boken om arkelogen Ruth Galloway. Jag fastnade för Ruth i första boken och det var trevlig att återknyta bekantskapen med henne. Jag tycker om henne. Hon känns både trovärdig och vanlig. Det är så mysigt att läsa om henne.

Boken handlar om hur Ruth blir tillkallad när man hittar ett barnskelett på en byggarbetsplats. Det visar sig vara ett nutida skelett och frågan är vem det är. det verkar också Kriminalkommisarie Nelson tar sig an fallet med att lista ut vem det är. Ruth är gravid. Kriminalkommisarie Nelson är pappan. Det är bara det att han är gift och har barn.

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Janusstenen
Författare: Elly Griffiths
Antal sidor: 295
Förlag: Minotaur
ISBN: 978-91-85419-26-5

7 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

låter knotigt

Annika sa...

Jag är ett stort fan av Elly Griffiths och jag väntar med spänning och otålighet på bok nummer fyra ...

Desirée sa...

Ska beställa denna!

Boktokig Eva Boström sa...

Hannele: Men bra! :)

Annika: Jag har ju till min glädje kvar bok nummer tre. Väntar på att få hem den.

My Myself and I: Det gör du rätt i!

Elins VFU blogg sa...

Vad heter den första boken? :)

Elins VFU blogg sa...

Vad heter den första boken? :)

Boktokig Eva Boström sa...

Första boken heter Flickan under jorden.