fredag 15 juli 2011

Fallet med de försvunna böckerna av Ian Sansom

När man älskar böcker så är det kul med en bok som handlar om böcker. Det är en smårolig bok om en antihjälte som hamnar i en liten by på Irland och det mesta går snett för honom. För det första blir hans arbetsuppgifter ändrade. Det är inte längre som bibliotekarie på ett bibliotek som är hans tjänst utan han ska arbeta på en bokbuss. Men det visar sig att böckerna är stulna och det är han som får leta upp dem. Det är en hel del som går snett, men trots att jag från början verkligen lider med honom fortsätter jag att läsa och jag tycker att boken tar sig.

Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Fallet med de försvunna böckerna
Författare: Ian Sansom
Antal sidor: 325
Förlag: Massolit
ISBN: 978-91-86649-10-4

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Jag började läsa den men gav upp för den var för trist. Lämnat den till min mamma nu, spännande att se om hon tar sig igenom den:-)

Boktokig Eva Boström sa...

Klok som en bok: Så kan det bli ibland. Hoppas hon tycker om den mer.