söndag 5 juni 2011

Vägen till Umbria av Jan-Erik Ullström

Jag tyckte om den! Jag tyckte verkligen om den! Men jag rekomenderar definitivt att man är skärpt när man läser den och att man har tid att sjunka in i den, för det är många trådar att hålla reda på. Därför är jag glad att jag inte kastade mig över den direkt när jag fick den. Då hade jag inte kunnat läsa den och uppskatta den lika mycket som jag gjorde nu. För jag älskar att den gör så jag får tänka och klura! Det hela är skrivet som en gåta, ett pussel för läsaren att lösa. Frågan som författaren ställer är: Har du löst Vägen till Umbria? Om jag har det? Det är för tidigt att svara på det. Det här är ju bara del 1. Men jag har mina teorier. Så jag läääängtar efter att läsa nästa del!

Här är en boktrailer:



Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Vägen till Umbria
Författare: Jan-Erik Ullström
Seie: Vid cirkels slut -Del 1
Antal sidor:
Förlag: Mörkersdottir förlag
ISBN: 9789197951319

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om du fann del 1 nöjsam kommer del 2 att sluka dig med hull och hår. Där kommer det svar, fler frågor och the mother of all cliffhangers. / Jan-E ;)Tack för fina ord!

Boktokig Eva Boström sa...

Ser fram emot del 2

Anonym sa...

Det som är så skönt är att jag i sommar blir klar med nuvarande projekt. Då kan jag påbörja uppföljaren lagom till släppet av första bokens andra halva (del 2). / Jan-E

Boktokig Eva Boström sa...

Du har verkligen fullt upp. Det låter roligt och spännande!