onsdag 29 juni 2011

Skynda att älska av Alex Schulman

Han skriver så kärleksfullt om sin pappa. Man lär känna Alex och hans pappa, förhållande dem emellan. Vilket är oerhört fint. Men boken talar också till mig eftersom jag känner igen min egen saknad efter min pappa. Genom att läsa om Alex minnen av sin pappa, hans pappas egenskaper både de bra och de mindre bra så påminns jag om hur min pappa var. I början av boken står det att Alex åker till torpet och han kan se sin pappa överallt. Precis så är det! Tack Alex för att du delat med dig av din kärlek till din pappa!

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: En god människa
Författare: Alex Schulman
Antal sidor: 228
Förlag: Forum Bokförlag
ISBN: 978-91-37-13417-8

5 kommentarer:

Hanneles bokparadis sa...

jag läste hans nästa bok till frugan, bra.

Karin M sa...

Har precis avslutat boken och jag gillade den mycket. Den känns varm och ärlig och intressant far och barnrelation tycker jag.

Gittan sa...

Jag tyckte den var underbar! Tänkte som du på min egen pappa när jag läste den. Jag hade också en pappa som var till åren näsr jag kom till världen, 53år och han gick bort hastigt när jag var 19 år...

Lotta sa...

Jag tycker också att han skriver väldigt fint. Har läst boken till frun och den är väldigt fin och rolig! Jag har den där i bokhyllan så när jag känner för det ska jag läsa den också :)

Boktokig Eva Boström sa...

Hannele: ja, den var bra!

Karin M: Ja, visst gjorde den!

Gittan: Min pappa var inte så gammal som din, men han var 45 år och det var mycket när man jämförde med mina kompisar. Deras föräldrar var åtminstone 10 år yngre. Det är jobbigt när ens pappa går bort när man är ung!

Lotta: Ja, han skriver mycktet fint!