måndag 27 juni 2011

Arvet av Rachel Ward

Det här är en bok som jag tror kommer att bli omtyckt av många!!! Den är mycket spännande och jag köper hela konceptet rakt av. Det är en intressant idé att det finns människor som kan se vilket datum som någon kommer att dö. Jag tycker att Rachel Ward skildrar det hela bra. Jag tycker om karaktärerna och jag tycker att de är bra beskrivna. Man engagerar sig helt klart i dem!

Boken handlar om Adam, som i människors ögon kan se det datum som de ska dö. Han ser att en mängd människor kommer att dö den 1 januari 2027, men han vet inte varför eller hur. Det är nu slutet av 2026. Det handlar också om Sarah, som drömmer samma mardröm om och om igen. Hon drömmer att en kille tar hennes bebis ur hennes famn och går rakt in i en eldsvåda. Hon blir helskärrad när hon möter killen från hennes drömmar. Det visar sig vara Adam.

Boken är del 2 i en triologi som heter Döden i dina ögon. Jag har inte läst del 1, men jag har förstått att den handlar om Adams mamma och pappa.

Betyg : +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Arvet
Orginaltitel: The Chaos
Författare: Rachel Ward
Serie: Del 2 i trilogin Döden i dina ögon
Antal sidor: 366
Förlag: B|Wahlströms
ISBN: 978-91-32-15944-2

5 kommentarer:

Bokfink sa...

Jättebra serie! Har en feriepraktikant på bibblan och jag rekommenderade henne att läsa första boken. Hon sade att hon promenerade hem med näsan i boken och kunde inte sluta att läsa...

Annica sa...

Låter som något man bara måste se till att läsa i sommar. :D

Ska på semester i Danmark och håller på att planera vilka böcker jag ska ha med och dessa ligger nu i topp. :D Tack för tipset.

Ha e trevlig sommar!

Boktokig Eva Boström sa...

Bokfink: Vad roligt att höra!
Annica: Varsågod! Kul att du blev intresserad av den! ha en trevlig sommar du med!

Unknown sa...

En favoritbok bland ungdomsböcker. Det var svårt att släppa den. Den första boken var bra men inte lika spännande som den andra.

Ingrid sa...

Låter jättespännande. Antecknar som tips till stora tjejen!