torsdag 14 april 2011

Barbapapa Djuren av Annette Tison och Talus Tison

Det går inte annat än att älska böckerna om Barbafamiljen. I alla fall inte i den här familjen. Vi är helt sålda på böckerna. Det är böcker som är trevliga, sympatiska! I den här boken räddar Barbapapa en drös med ledsna djur. Äntligen får de komma tillbaka till Afrika!

Passar i åldern 3-6 år
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Barbapapa Djuren
Författare: Annette Tison och Talus Tison
Orginaltitel: Barbapapa Les Animaux
Översättning: Maria Marchner
Antal sidor: 20
Förlag: B|Wahlströms
ISBN: 9789132159688

2 kommentarer:

Gittan sa...

Lite skoj att du återkommande, skriver om Barbapapa som aldrig varit min favorit. Vad nu detta beror på...född i fel tid och haft barn i fel tid kanske...vad vet jag. Det som nu har hänt att de här Barbapapa-figurerna dyker upp på flera ställen vid olika tillfällen. Min kollega tycker mycket om dem så även våra gemensamma elever i 1:an, därför har jag varit "tvungen" att lyssna till dessa böcker och även läst högt ur dem...hmmm...de är inte så tokiga, ganska pedagogiska måste jag medge. Slutsats: Det går att lära gamla hundar att sitta!

Boktokig Eva Boström sa...

Gittan: Vad kul att du fått en annan syn på Barbapapa-böckerna. :)