onsdag 13 april 2011

Änglavakter av Kristina Ohlsson

Åh, vad jag har längtat efter denna bok. Jag var lite nervös, när jag öppnade den. Tänk om jag inte skulle tycka om den efter att ha väntat så! Men jag hade inte behövt vara orolig, för jag var fast efter bara någon sida. Det går inte annat än att gilla denna bok - från det underbara omslaget till innehållet!

Änglavakter är Kristinas tredje bok. Jag har läst de två tidigare böckerna och tycker att hon skriver bara bättre och bättre. Jag har även haft det stora nöjet att träffa Kristina och prata med henne om hennes författarskap.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-~
Titel: Änglavakter
Författare: Kristina Ohlsson
Del 3 i serien om Fredrika Bergman och henne skollegor
Antal sidor: 482
Förlag: Piratförlaget
ISBN: 9789164203533

5 kommentarer:

Boklusen sa...

Ja, visst är hennes böcker bra! Jag längtar redan till hennes nästa... Böckerna är så snygga också med tygryggen!

BokMamma sa...

Visst skriver Kristina Ohlsson bra. Mitt paket med böcker kom idag och därmed har även jag Änglavakter i min hand. Får nog lägga undan de andra böckerna och börja läsa den ikväll.. :)

Gittan sa...

Bra att veta! Har läst den första och skriver genast upp de andra på min läslista.

Boktokig Eva Boström sa...

Boklusen: Jag älskar verkligen utseendet på böckerna!!! Det ser så bra ut i bokhyllan!!!

Bokmamma: Du får göra det!!!

Gittan: Bra idé! :)

svartanova sa...

Jag gillade den verkligen jag också!