tisdag 22 mars 2011

Teresa och jag av Bo R Holmberg

Det jag hade läst tidigare av Bo R Holmberg var en kriminalroman för vuxna, som jag tyckte mycket om. Jag märker med denna bok att denne man har fler strängar på sin lyra. Han har här skrivit en fin skönlitterär bok för de som närmar sig tonåren.

Den här boken är en del av Läsvänligt-serien som Argasso ger ut, med böcker för de som har läs- och skrivsvårigheter eller med svenska som andra språk.

Boken handlar om Brandon och Teresa. De har rymmer för att få vara tillsammans och denna gång rymmer de till en stuga i skogen. Det är mysigt att vara tillsammans igen, men det är läskigt också. Vilka faror lurar egentligen i skogen?

-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Teresa och jag
Författare: Bo R Holmberg
Serie: Del 3 i rymmarserien, fristående del
Antal sidor: 118
Förlag: Argasso
ISBN: 978-91-86579-15-9

Inga kommentarer: