söndag 20 februari 2011

Min mamma är en persisk prinsessa av Sanna Sjöswärd

Jag är väldigt kluven till denna bok. Å ena sidan så tycker jag det var intressant att läsa om hur det var för henne, å andra sidan så tyckte jag att det var en jobbig bok. Det var mycket klagan. fast jag kan förstå att hon haft en tuff uppväxt och att det är jobbigt för henne. Jag fick dock en hel del att fundera över, inte minst eftersom det är en skildring av Iran ur kvinnoperspektiv.

Jag blev lite förvånad över att man har adopterat barn från Iran. Det är inget som jag har hört om. På bokcirkeln så undrade vi om det är så att man gjorde det förr, men att man numera inte gör det. Vi pratade också en del om hur uppväxten formar en. Vi var faktiskt eniga om vad vi tyckte om boken.

Betyg: -3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Min mamma är en persisk prinsessa
Författare: Sanna Sjöswärd
Antal sidor: 281
Förlag: Norstedts
ISBN: 978-91-1-301755-6

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller med om att det var mycket klagande i boken och efter knappt halva boken stod jag inte ut längre. Jag slutade att läsa, tyckte inte heller att den var särskilt bra skriven. Tyvärr ingen bok jag skulle rekommendera.