måndag 28 februari 2011

Fiskplåt och bajsdrakar av Torbjörn Flygt

Flygt, T - Fiskplåt och bajsdrakar - 29676334Det här är en rolig bok, som samtidigt är spännande och lite läskig. Både barn och föräldrar kan känna igen sig i den, skratat och tycka om den! Jag gjorde det!

Boken handlar om en familj som ska på bilsemester. I Tyskland ska de sätta bilen på tåget och åka en bit. Tyvärr blir mamma, som har biljetterna och semesterkassan, kvar på stationen. Dessutom har pappan mammas mobiltelefon, som han beslagtagit eftersom det hela tiden ringde från mammans jobb och hon bara måste svara.

Boken passar barn i ca 7-9 års ålder och passar bra som högläsningsbok. Det är fina svartvita bilder lite här och där i boken.

Boken är Torbjörn Flygts debut som barnboksförfattare.

-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Fiskplåt och bajsdrakar
Författare: Torbjörn Flygt
Illustratör: Emma Harrysson
Antal sidor: 139
ISBN: 978-91-29-67633-4

4 kommentarer:

Boktagen sa...

Ja, det är verkligen ett bra citat. Men jag hänger inte riktigt med. Vilken serie är det man vill ha ett avslut på? Jag känner mig lite förvirrad =)

franziengland sa...

Denna köpte farmor till vår 8-åriga Johan och han tyckte mycket om den!

Anna sa...

Vilket bra tips - jag behöver en högläsningsbok som är nutid och lite killig. Kanske passar denna? Tack för hjälpen!

Boktokig Eva Boström sa...

Joanna: Ja, det tror jag den gör! :)