onsdag 2 februari 2011

Extra bekvämt på safariklubben av Alexander McCall Smith

Det här var precis den mysläsning som jag behövde. Om man liksom jag behöver en läsning som gör en på bättre humör och tar en med till en annan plats så är en bok i serien Damernas Dektetivbyrå rätt bok att läsa, och därmed Extra bekvämt på safariklubben. Jag njuter av att läsa om Mma Ramotswe och Mma Makutsi. Så gillar jag ett par meningar på sista sidan i boken. De passar mig bra just nu. Så jag ger tummen upp för Extra bekvämt på safariklubben. Jag hoppas denna bok sätter tonen för februari!

Betyg: -4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Extra bekvämt på safariklubben
Författare: Alexander McCall Smith
Antal sidor: 250
Förlag: Damm förlag
ISBN: 9789173517287

6 kommentarer:

franziengland sa...

Vad roligt att du hittade en bok som passade bra! Vilken bok i serien är detta? Är det den senaste? Har du läst alla? Tycker du Filosofiska söndagsklubben-serien är lika bra? Jag har bara läst den första där och tyckte inte alls lika bra om den, men kanske borde jag ge någon till chansen?

Hanneles bokparadis sa...

Visst är han härligt avkopplande..

Game Girl sa...

Jag har helt missat de där böckerna men har hört mycket gott om dem, får kanske ta och testa en! Tack för tipset!

Anna sa...

En bok om damerna och en kopp te så har man en härlig lässtund!

Bea sa...

Håller verkligen med dig! Böckerna om Damernas Dektektivbyrå är som varm choklad i bokform. Kan även tipsa dig om hans serie Filosofiska Söndagsklubben, den är också väldigt mysig och trevlig läsning så här i vinterrusket! =)

Boktokig Eva Boström sa...

Jag verkar vara i gott sällskap med andra som uppskattar Damernas dektetivbyrå. Vad trevligt!

Joanna: Ja, definitivt en kopp te. Man kan ju inte undgå heller att bli sugen på att dricka te eftersom det nämns ganska ofta!

Bea: Det var härligt uttryckt: Varm choklad i bokform! Det är precis vad det är!

Hannele: Ja, verkligen!!!

Game Girl: Ja, det tycker jag att du ska!

franziengland: Ja, det är den senaste. Det blir väl den elfte, om jag inte räknar fel. nej, jag har inte läst alla... så jag har några godingar att ta till när jag behöver! :) Jag har läst Kärlek, vänskap och choklad och jag tyckte den var bra, men inte alls som jag tycker om dessa!!!