måndag 24 januari 2011

Pocketlistan Svensk bokhandel

Dessa böcker är de mest sålda under 2010. Jag hänger på alla andra, eftersom jag ärligt talat inte kan låta bli, och kollar av vilka som jag har läst. De med fetstil har jag läst.

1. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann - Jonas Jonasson, Pocketförlaget
2. Tre sekunder - Roslund & Hellström, Pocketförlaget
3. Hypnotisören - Lars Kepler, Månpocket
4. Dyngkåt och hur helig som helst - Mia Skäringer, Månpocket
5. Den dubbla tystnaden - Mari Jungstedt, Bonnier Pocket
6. Boktjuven - Markus Zusak, Damm Förlag
7. Höstoffer - Mons Kallentoft, Pocketförlaget8. Den orolige mannen - Henning Mankell, Pocketförlaget
9. 1222 över havet - Anne Holt, Pocketförlaget
10. Lyckan är en sällsam fågel - Anna Gavalda, Bonnier Pocket
11. I den innersta kretsen - Viveca Sten, Månpocket
12. En förtjusande man - Marian Keyes, Norstedts Förlag
13. Infiltratören: den smutsigaste härvan inom svensk - Lasse Wierup, Norstedts Förlag
14.Snabba cash - Jens Lapidus, Månpocket
15. Bara vanligt vatten - Kajsa Ingemarsson, Månpocket
16. Till dess din vrede upphör - Åsa Larsson, Bonnier Pocket
17. Igelkottens elegans - Muriel Barbery, Sekwa förlag
18. Skynda att älska - Alex Schulman, Månpocket
19. Hjärtdjur - Herta Müller, Bonnier Pocket
20. Aldrig fucka upp - Jens Lapidus, Månpocket

Det började bra med flera stycken i rad som jag hade läst. Sedan blev det inga lästa förrän i slutet av listan.
Vilka har du läst?

4 kommentarer:

Syster Värst sa...

Jag blev inspirerad av ditt inlägg och fick förstås göra ett liknande, http://systervarst.blogspot.com/2011/01/boklista-fran-svensk-bokhandel-2010.html
Det är nog inte pocketvarianten jag har läst i alla fallen, men det spelar ju inte så stor roll tycker jag.

Astrid sa...

Jag har läst:
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann
Den dubbla tystnaden
1222 över havet
I den innersta kretsen
Till dess din vrede upphör
Hjärtdjur

Karin sa...

Jag tog din lista direkt! Tack! Alltid kul att tänka tillbaka.

Boktokig Eva Boström sa...

Vad kul att få läsa om vilka ni hade läst!