söndag 2 januari 2011

Offerrit av Johannes Källström

Det här är en spännande deckare med övernaturliga inslag och lite skräck. För den som har svårt att läsa vanliga renodlade skräckböcker, kan detta vara ett alternativ. Jag tycker om hur det i början inte är så mycket övernaturligt för att sedan bli mer och mer.

Boken handlar om en ort någonstans i Sverige. Polisen Owe Tycho kommer tillbaka efter en tids sjukskrivning. Han kastas in i en fall med en oförklarligt försvunnen person. Han tar hjälp av sin gamle vän prästen CG för att tyda några dokument. Svea, kommunalrådet i orten, har bett den världsberömde Oscar Vigelius komma hem, för att göra något åt att det går allt sämre för kommunen. Men det är något konstigt med Oscar och hans följeslagare

Betyg: +3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Offerrit
Författare: Johannes Källström
Antal sidor: 366
Förlag: Massolit förlag
ISBN: 9789197890205

3 kommentarer:

klok som en bok sa...

Jag vågade inte läsa ut den...

Anonym sa...

Spännande! Jag ska börja läsa den nu :)

Annika sa...

Låter onekligen intressant. Jag skall strax plocka ner den från hyllan och ge mig i kast med den. Vad jag däremot känner på mig kommer att göra så att jag inte mäktar med att läsa ut den är de övernaturliga inslaget då jag enbart brukar tycka att sådant är löjligt. Time will tell!