tisdag 4 januari 2011

Norrlands svårmod av Therese Söderlind

Jag hade väntat mig en helt annan sorts bok när jag såg framsidan och titeln. Jag fann mig själv aldrig riktigt på humör att läsa den bok, som jag trodde att det var. Vilken tur att jag började läsa till sist, för det var ju en helt annan bok. En bok som gjorde att jag bara ville läsa, läsa och läsa.

Boken handlar om Anna. När Anna var sju år hände något förskräckligt.  Hennes storebror Charlie försvann efter ett morgongräl. Han kom inte tillbaka. Annas familj gick under av detta och Anna fick växa upp hos sin moster. Boken växlar mellan att berätta om när Anna är 7 år, 13 år och 23 år. Men vad hände egentligen den där dagen och vad var det som egentligen hände sedan? Sakta men säkert får man veta allt mer.

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Norrlands svårmod
Författare: Therese Söderlind
Antal sidor: 446
Förlag: W&W
ISBN: 9789146220367

2 kommentarer:

franziengland sa...

Oj, vad spännande den låter!

Lisa H sa...

Den här har jag på min mentala att-läsa-lista! Så bra också att den var så bra, enligt dig! :)