söndag 23 januari 2011

När stjärnor faller av Göran Bengtsson

Vissa delar i boken tyckte jag var riktigt intressanta. Jag tycker om att läsa böcker som utspelar sig i andra länder och där man får inblick i andra kulturer. Men även hur människor hur vår kultur kan fungera när de är i en annan kultur. Denna bok handlar om några män som är på jakt i Afrika. Det jag tycker om är Göran Bengtssons skildringar av människor och djuren men ibland tänker jag att boken kanske passar en jaktintresserad bättre.

Betyg: 3 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: När stjärnor faller
Författare: Göran Bengtsson
Antal sidor: 155
Förlag: Bokförlaget Settern
ISBN: 9789175865829

2 kommentarer:

Moa sa...

Hej!
Vilken bra blogg du har!
Jag har också en blogg du kan gärna titta på den jag har frågestund just nu så fråga nånting om du vill ;D

Josefin -Happy Days- sa...

Tack snälla, ja jag hoppas det blir bra med tapeten men det känns så. Bara man får upp dem snart med. ;-)

Trevlig söndag!