tisdag 4 januari 2011

Hemma igen

Jag och 5-åringen är hemma igen efter vårt besök på Disney on Ice. Hon är lyrisk och nu vill hon bli en superhjälte OCH lära sig trolla! :) Innan vi åkte hem köpte jag en tidning till henne. Hon ville ha någon snurrande lysande och dyr Disney sak, men jag förhandlade med henne och frågade om hon inte hellre ville ha en tidning. Det nappade hon direkt på min lästokiga lilla dotter. Så in på pressbyrån efteråt och hon fick välja en tidning. Det blev en Nalle Puh tidning efter en lång stunds väljande. Den medföljande fiolen avgjorde saken och oj vad hon hade kul med den på vägen hem. Tur att den inte lät sååå mycket! Sedan satt hon djupt försunken i sin tidning och då passade jag på att påbörja läsandet av en ny bok. Den är mycket spännande än så länge. Vi får väl se om jag hinner läsa lite mer i den ikväll.

Inga kommentarer: