fredag 3 december 2010

Revolt av Suzanne Collins

Detta är del 3 i triologin om Hungerspelen. Jag tycker definitivt att man ska läsa de andra två först innan man läser denna. Punkt slut. Dessutom bör man inte läsa min recension av denna boken heller (även om jag inte berättar så mycket), om man tänkt läsa de två andra böckerna. Och jag tycker verkligen att man ska läsa dem! Även som vuxen! De är bra böcker och faktiskt tänkvärda.
Den här boken var också bra, fast på ett annat sätt än första boken. Första boken var mer spännande och det hände mer. Denna bok gör däremot att man funderar mer över krig och ont och gott och hur komplicerat det kan vara. Den är mörkare och visar hur makt kan förstöra. Jag läste inte alls denna bok i ett svep som de tidigare böckerna. Just för att denna bok var mörkare och gav mer tankar.
Betyg: 4  av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Revolt
Författare: Suzanne Collins
Serie: Del 3 av 3
Antal sidor: 329
ISBN: 9789163861185

1 kommentar:

franziengland sa...

Det här låter som en spännande och annorlunda bok. Kanske inte något jag spontant skulle läst själv. Från vilken ålder tror du unga vuxna är mogna för den? 14 år är lite för tidigt va?