onsdag 22 december 2010

Niding av Dick Harrison

Dick Harrison skriver intressant. Det tycker både jag och maken. Hade jag läst sådana här böcker i grundskolan och gymnasiet så hade jag varit mycket mer intresserad av historia. Jag funderar mycket över skillnader (och likheter) mellan då och nu när jag läser boken. Boken är spännande och det känns som om boken är väl underbyggd av fakta. Vilket är ett stort plus!

Så mitt sista minuten tips för julklapp blir den här boken. Det är en bra bok som jag hoppas många läser. Dessutom - kan man bli annat än sugen på att läsa boken med denna framsida?

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Niding
Författare: Dick Harrison
Antal sidor: 405
Förlag: Ordfront
ISBN: 978-91-32-7037-405-0

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är alltid roligt med historiska romaner! Är det en ungdomsbok? När jag gick på mellanstadiet läste jag mycket Olov Svedelid, det fick mig verkligen att bli historieintresserad så jag håller med dig att det hjälper!