torsdag 30 december 2010

Memento Mori - minns att du ska dö av Sanna Juhlin

Det är något med böcker om människor som inte är "normala", som tilltalar mig otroligt mycket. I alla fall om de är skrivna på rätt sätt, vilket denna bok definitivt är. Den är spännande och jag vill hela tiden läsa mer om huvudpersonen Louise. Hon lockar mig och faschinerar mig. Boken tog alldeles för snabbt slut. Med det inte sagt att jag tycker att historien skulle ha varit längre, utan bara att jag redan saknar att läsa om Loiuse.

Boken handlar om Louise, som lever ensam och som har ångest och fobier. Just nu är hon sjukskriven från sitt arbete som bibliotekarie. En dag börjar hon prata med sin granne Axel och hon upptäcker snart att hon blivit förälskad i honom. Men det är inte så lätt...

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Memento Mori - minns att du ska dö
Författare: Sanna Juhlin
Antal sidor: 157
Förlag: Ord Text Mening
ISBN: 978-91-978953-2-3

1 kommentar:

Boklusen sa...

Det låter som en spännande och intressant bok. Jag håller med dig om att det är intressant att läsa om människor som är annorlunda, som inte är lika en själv.