onsdag 1 december 2010

Kungligt & Mänskligt av Herman Lindqvist

Jag tycker det är intressant att läsa historiska fakta om kungar och drottningar. Jag kan t ex faschineras av hur många språk någon kan eller t ex att  Gustav Adolfs andra fru var en av de första som ivrade för svensk damidrott. Det är nog det att jag är så nyfiken på människor som gör att jag tycker att det är intressant. Jag är inte alls intresserad vilka årtal som olika krig har varit och det är ju tur att denna bok inte handlar om det. Så tycker man om att läsa om kungligheter så kan jag rekommendera denna bok. Herman Lindqvist berättar som vanligt på ett intressant och lättillgängligt sätt!

Betyg: 4  av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Kungligt & Mänskligt
Författare: Herman Lindqvist
Antal sidor: 197
Förlag: Albert Bonnier förlag
ISBN: 9789100125028

Inga kommentarer: