tisdag 7 december 2010

The Christmas cookie club av Ann Pearlman

The Christmas cookie club är en sådan där bok som passar så bra att läsa i soffan med mysbrasa och julmusik i bakgrunden. Jag myser när jag läser om deras berättelser kring när de gjort sina kakor. Jag myser också över själva idén att samla sina vänner på en kväll med mat, vin, kakor, värme och skratt innan jul. Men jag tycker också om boken för dess berättelser om kvinnorna och deras svårigheter som de varit igenom. Så vill man läsa en mysig och avkopplande berättelse som utspelar sig i december kan jag rekommendera denna!

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: The Christmas cookie club
Författare: Ann Pearlman
Antal sidor: 274
ISBN: 978-1-84739-839-0

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hann bara ögna igenom ditt inlägg och sedan var jag inne på bokus. Faktiskt inte för att klicka hem den här boken, utanför att jag plötsligt mindes att det kommit en ny och julig bok av Kate Jacobs (Livets aviga och räta) som jag fick ett akut sug efter. Så kan det gå!

Amy sa...

Åh den låter alldeles underbar. Ngt i stil med Livets aviga och räta, va? =)

Boktokig Eva Boström sa...

Amy: Ja, precis!

Fullbokhylla: Hahaha... ja, så kan det bli!!!

franziengland sa...

Jag är säker på att jag skulle gilla denna bok. Har du läst den på engelska? Här finns flera böcker i den genren just nu och när jag tittar på dem i butiken känner jag hur jag skulle gilla varenda en just nu, men i juni skulle de kännas så smöriga :) . Fast jag vet ju inte alls om det är så med denna bok!

Boklusen sa...

Åh, den låter hur mysig som helst! Antagligen finns den väl bara på engelska... Hm . Jag läser ju helst på svenska för att det flyter lättare då. Jag älskar julböcker i december!

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Låter som något i min smak, den ska jag spana in!