tisdag 14 december 2010

Baka med barn av Camilla Pérez & Lisa Flodin

Den här boken passar bra till barn som börjar kunna baka själva och kan läsa enkla recept. Det är tydliga instruktioner och till en del steg i recepten finns fina foton, som förklarar än mer hur man gör och det tycker jag är ett plus. Det finns både bröd och bakverk som barnen kan göra, t ex Nyponbröd, Limpa, Smulpaj, Kolasnitt och Cheesecake. I boken finns också en lista med Goda bakvanor. Jag tycker att det är kul att de skrivit "Gör familj och vänner glada genom att bjuda på dina bakverk." För visst vill vi att våra bakande barn ska bjuda oss på lite smaskiga saker? Det vill i alla fall detta kakmonstret! Jag längtar till min stora tjej är nog stor så hon kan använda denna bok!

Betyg: 4 av 5
-~-~-~-~~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Baka med barn
Författare: Camilla Pérez & Lisa Flodin
Antal sidor: 69
ISBN: 978-91-1-534-3338-5

1 kommentar:

franziengland sa...

Mums! Det är intressant att se hur cupcakes invaderar Sverige nu också. Efter att ha bott utomlands med många amerikaner på barnens skolor tror jag aldrig de kommer att äta vanliga muffins utan frosting/sockerglazyr mer. För sött tycker jag, men barnen gillar det.
Köper du alla nya böcker eller lånar du dem? Eller du kanske får dem, som den storbloggare du är :) .