fredag 5 november 2010

Vinteräpplen av Josefine Sundström

Boken handlar dels om Mari och dels om Maris dotter Tova, som i bokens början är på flykt med sina barn. Sen får man sakta genom boken veta både om Maris tuffa uppväxt på en ö i Österbotten och Tovas historia. Det är en skönlitterär historia med självbiografisk grund. Den är gripande, fängslande och välskriven. Jag förstår varför så många runt om mig har pratat gott om boken!

Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Vinteräpplen
Författare: Josefine Sundström
Antal sidor: 265
Förlag: Forum
ISBN: 9789137136035

2 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Tack för pocketena och påhittena! Du lyckades bra, har inte läst någon av dem och allt annat passar mig utmärkt! Du kan se mer på min blogg :-) Tack igen!

Boktokig Eva Boström sa...

Vad kul att du tyckte om innehållet i påsen!!! vad glad jag blir!!! :)