lördag 20 november 2010

Samtal med djävulen av Inger Edelfeldt

Edelfeldt, I - Samtal med djävulen - 13028255Jag hade ingen aning om vad det skulle vara för bok. Jag hade inte läst om den någonstans innan. Så började jag läsa den och så var jag fast. Den var intressant och tankeväckande. Den var kort men tät och intensiv! Jag hade inte trott att den skulle ta den vändning som den gjorde. Bravo Edelfelt!

Boken handlar om två kusiner som träffas på ett tåg efter att inte sett varandra på många år. De växte upp i samma frikyrkliga församling. Den ene, Paul, är fortfarande medlem där, medan den andra, Asger, hör till Svenska kyrkan. Asger är dessutom homosexuell vilket inte ses med blida ögon på i den gamla församlingen. 


Betyg: +4 av 5
-~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Samtal med djävulen
Författare: Inger Edelfeldt
Antal sidor: 144
Förlag: Norstedts
ISBN: 978-91-1-302825-5

1 kommentar:

...med näsan i en bok... sa...

Vad intressant att läsa, det är nämligen boken som står på tur att läsa för mig:) Ska nog ta att skriva upp Sylvia på "att läsa listan" också.