onsdag 3 november 2010

Paddingtons Resväska

Jag och tjejerna har njutit av en samling av böcker, närmaste bestämt 8, i en praktisk liten förpackning som ser ut som en resväska. Perfekt att ha med i bilen eller på andra resor-Det är berättelser om Paddington och jag älskar denna klumpiga, snälla marmeladälskande björn. Det verkar tjejerna göra med, för jag har redan läst de olika böckerna flera gånger om. Vår favorit är: Paddington och regnbågsglassen!
~-~-~-~-~-~~-~-~-~-~-~-~-~-
Titel: Paddingtons resväska
Författare: Michale Bond
Antal sidor:
Förlag: B|Wahlströms
ISBN: 9789132158940

5 kommentarer:

Ingrid sa...

Paddington är en favorit hos mig också- björnen från Peru med sina kletiga marmeladsmörgåsar.... Det var allt en väldigt fin väska!

cecilia sa...

Ang: läsa på norska. Jo det var faktiskt lite klurigt =) Jag fick ta fram lite gammeldagssvenska och flytta om lite bokstäver i orden. Efter några sidor gick det finemang =) du kanske ska testa det själv någon dag? :)

EvaB sa...

Det låter mysigt. Paddington är en rar björn, och tidlös hoppas jag.
Novemberhälsningar!

Min plats i solen sa...

Åh, jag älskade Paddington när jag var liten. Både böcker och att lyssna på kassettband. Synd att mina egna barn har passerat Paddington-åldern annars hade den där "resväskan" varit ett måste. Hoppas att ni får många mysiga stunder med Paddington. :)

Sköt om dig!

Kram Lotta

Boktokig Eva Boström sa...

Ingrid: Ja, visst var det en fin väska
Cecilia: Jo, jag får nog det!
EvaB: Ja, han är verkligen en rar björn.
Min plats i solen: Vad kul att du också tyckte om honom. Det tror jag att vi kommer att få! :)